Elektronisch factureren vanuit België of een Belgische entiteit

Met e-invoicing of e-facturatie wil de Vlaamse overheid haar facturen op elektronische wijze ontvangen en verzenden. Dit is uiteraard een belangrijke efficiëntiewinst voor de ontvangende overheid, maar dit levert het bedrijfsleven ook een grote meerwaarde op. De ontvangst van de factuur is gegarandeerd, de snellere verwerking is mogelijk. Mede door e-facturatie wil de Vlaamse overheid haar betaaltermijnen beter respecteren.

De Vlaamse Regering besliste dat entiteiten van de Vlaamse overheid in staat moeten zijn om vanaf 1 januari 2015 e-facturen te ontvangen. Vanaf 1 januari 2017 wil de Vlaamse Regering dat de elektronische facturatie de standaardprocedure is.

Elektronische facturen dienen te worden aangeleverd via het e-facturatienetwerk PEPPOL. Om over dit netwerk te kunnen verzenden, dient u te kiezen voor een Acces Point. Als leverancier wordt u dus door de Vlaamse en Belgische overheid verzocht om een Acces Point te kiezen via welke u de elektronische facturen gaat verzenden.

eVerbinding maakt het mogelijk!
eVerbinding registreert uw Vlaamse bedrijf in PEPPOL en zorgt er zo voor dat u kunt e-factureren. Wij hebben een koppeling met de KvK-database. Dit betekent dat u zelf uw Nederlandse bedrijf kunt toevoegen en activeren in uw account. Een buitenlandse entiteit kunt u zelf, maar het activeren niet. Wij moeten dit voor u doen. We vragen u het bedrijf aan te maken, de bedrijfsgegevens door te sturen en hierna verifiëren en activeren we uw bedrijf in PEPPOL.

Meer informatie over de verplichtstelling
https://overheid.vlaanderen.be/e-invoicing
https://www.vlaanderen.be/

Lijst met afleveradressen Vlaamse overheid 

 

Onze e-facturatiemogelijkheden

Via eVerbinding platform

300

éénmalig bedrag per administratie. Geen transactiekosten.

Via AFAS

300

éénmalig bedrag per administratie. Transactiekosten 8-10 cent per factuur.